I was raised to face any challenge. - Louie Zamperini

The Courtship Book Tag

pátek 11. září 2015

Zdravím všechny čtenáře, kteří zavítali na můj blog. Dnes sem přidávám svůj historicky první tag, přijde mi to totiž jako dobré odreagování, a navíc konečně alespoň něco přidám. Vím, že poslední dobou má aktivita byla na bodu mrazu, ale nemám příliš náladu na psaní, popř. vytvořím díla, která nejsou hodna svého místa v tomhle světě.
Bez dalších zbytečných řečí jdeme rovnou na to. :)

1. Fáze - Prvotní přitažlivost
Knížka, kterou sis koupila kvůli krásné obálce.
Já osobně se řídím pravidlem 'Suď knihu podle obalu.', tudíž pokud byste v mé skromné knihovně chtěli hledat cokoliv, co na první pohled nezaujme, budete hledat marně. Dost si potrpím na to, aby mě knížka lákala svým vzhledem a pokaždé, když bych kolem ní prošla, mě nutila ji otevřít a začít číst. Esej o tragédii je moje osudová láska, kterou jsem přečetla doslova jedním dechem. Obal je naprosto impozantní, jemný, neprozrazující - jedním slovem kouzelný. Jakmile mi sestra tuhle knížku přinesla, věděla jsem, že to bude něco dechberoucího. A nemýlila jsem se. Romantický příběh albína Tima a jeho barevné kamarádky je místy vtipný, ovšem objeví se i chvíle, kdy si máte chuť pobrečet.
'Jeho tragickou chybou bylo, že nevěřil sám v sebe.'


2. Fáze - První dojem
Knížka, která tě dostala svou anotací.
Jakmile obal splňuje minimální požadavky, přesouvám se ke stručnému obsahu děje. Abych pravdu řekla, jakmile jsem se dozvěděla, o čem je Erebos, byla jsem si stoprocentně jistá tím, že ho musím mít. Samotná anotace je skoro tak napínavá jako kniha sama o sobě. Jedná se o krásně napsané dílo od mé nejoblíbenější autorky vůbec. Ursula Poznanski se mi tímto výtvorem dostala až do samotného srdce. Zamilovaný Nick, jedna velmi zvláštní počítačová hra a velké tajemství - co víc si přát? Po celou dobu jsem byla jako na trní a s radostí očekávala finální vyvrcholení, které mě ani v tom nejmenším nezklamalo. Na internetu sice kvalitní anotace nenajdete, ale kdybyste na Erebos náhodou narazili, nebojte se ho otevřít a nechat se unést.
'Občas... prostě nechce. Čeká. Zkouší tě. Víš, co si myslím? Někdy mám pocit, že ta hra žije.'

3. Fáze - Sladké řeči
Knížka, která tě dostala díky stylu, kterým je napsaná.
Jakmile jsem přečetla první kapitolu z TY, myslela jsem, že se přes styl psaní nikdy neprokoušu. Zatnula jsem zuby, přečetla dalších pár stránek... a pak už to čtení šlo docela samo. Tahle kniha vám vnutí takové představy, kterých by nedosáhl ani básník s několika promile alkoholu v krvi. Je drastická, kouše, bolí. Nerada bych tady vyžvanila, jakým způsobem je vlastně psaná, ale pokud byste se rozhodli, že zrovna tohle by mohlo být vaše sousto, mohla bych vám přeci jen něco málo prozradit. Joe je sladký. A hektický. A neskutečně silně zamilovaný. Není to romantická kniha, ani omylem. Tohle je něco mnohem víc. Protože opravdová láska bolí. Joe už to pochopil. A Guinevere to brzy pochopí taky.
'Potíž s knihami je v tom, že mají konec.'


4. Fáze - První rande
První díl série, který tě přiměl koupit si zbytek.
Miluju romantické knížky všeho druhu, je to prakticky to jediné, u čeho si můžete být jistí, že to vždy přečtu. Tohle je typický sladký románek, který se během několika kapitol převrhne v nepěknou hru teenagerů. Hlavní postavy se (ne)mají rády - taky vás ta závorka irituje? -, bojují, prohrávají a se slzami si navzájem lámou srdce. Hrej hráčem je jedna z mála knížek, kterou jsem byla ochotná někomu doporučit a dokonce i půjčit. Jakmile jsem přečetla tohle, musela jsem mít celý zbytek série. Sice na sebe plynule nenavazuje, ale vedlejší postava z tohoto dílu je hrdinou v tom následujícím. V téhle sérii je důležité si všímat detailů, potom jednoduše pochopíte, jaká další zlomená bytost vás bude provázet příště.
'Jediné, co umím z matiky, je, že Já plus Maddie minus oblečení se rovná něčemu, s čím ti ani algebra nepomůže.'


5. Fáze - Pozdní noční hovory
Knížka, která tě přiměla zůstat vzhůru celou noc.
Den co den je jedna z mých nejoblíbenějších knížek vůbec. Je úžasná, romantická, krásná, perfektní. Ani výčet všech pozitivních adjektiv by nestačil na popsání toho, co k tomuto dílu cítím. Neuvěřitelně zvláštní nápad, kouzelné zpracování, magické pocity. Dechberoucí dílo způsobující zástavu srdce, lépe bych to nepopsala. Pokud chcete něco uvolňujícího, co stojí za váš drahocenný čas, berte tohle všema deseti. Pro mě to byla láska na první slovo (nebo snad pohled?), která mě jen tak neopustí. Tahle knížka prostě nejde nemilovat, a i kdybyste se snažili sebevíc, vaše podvědomí vás donutí ji dočíst, i když možná tušíte, že to nebude tak sladké, jak se na první pohled zdá. Nechte se vtáhnout do děje, A si to zaslouží.
'Nemít to, co člověk chce, v něm probouzí touhu ubližovat jiným.'


6. Fáze - Vždycky v mé mysli
Knížka, o které jsi nemohla přestat přemýšlet.
V ringu je jedna z mála knížek, která mi zůstala na mysli docela dost dlouho. Až tak dlouho, že jsem se rozhodla napsat autorce e-mail, na který mi pro mé největší potěšení odpověděla. Remy Tate se stal mým tajným platonickým přítelem, jeho tělo mou představou dokonalého může a malé nedokonalosti, kterými oplýval, se staly, alespoň z mého úhlu pohledu, jeho přednostmi. Chcete cítit trochu té hořké kovové chuti krvi v puse? Tak se do tohohle rozhodně pusťte, ale nezapomeňte si pár rukavic, abyste náhodou neměli rozdrásané klouby na rukou. A nebojte, není to zase tak strašidelné... Jen to trochu hodně bolí. Je to sice kategorizované jako erotický román, ale takový ten světově známý, který nechci zmínit, je v tomhle ohledu horší. O dost.
'Jsi všechno, co jsem kdy chtěl, a ani o tom nevěděl.'

7. Fáze - Fyzické sblížení
Knížka, která tě zaujala tím, jaká je na omak.
Celá tahle časocestovatelská série je naprosto impozantní a bez nadsázky si dovolím říct, že je to snad ta nejlepší trilogie, co jsem kdy četla. Gideon de Villiers a Gwendolyn Shepherdová jsou pro sebe docela neznámý mladí obyvatelé Londýna, dokud Gwen nezjistí, že umí cestovat časem. Zdálo by se to sladké, možná až příliš dokonalé, proto přichází hrabě, který vlastně vůbec není hrabě, s tím, že chce pomoci světu, i když mu vlastně vůbec pomoct nechce. Gideon mi zlomil srdce, ostatně asi jako všem, kteří tohle kdy četli, ale je tak dokonalým příkladem kluka, že mu hned musíte odpustit. Dovoluji si prohlásit, že pokud otevřete tuhle knížku, skončíte až u poděkování na konci Zelené jako smaragd. To je téměř jisté.
'„Připravená?“ „Připravená, jestli jsi i ty.“'


8. Fáze - Setkání s rodiči
Knížka, kterou bys doporučila rodině a známým.
Sice jsem Zlodějku knih ještě tak úplně nedočetla, ale momentálně se nacházím dostatečně daleko za začátkem na to, abych mohla s hrdostí prohlásit, že bych tuhle knížku nejraději věnovala všem lidem k Vánocům. Doporučila bych ji snad i svým největším nepřátelům. Protože o tenhle skvost by nikdo neměl přijít. Roztomilá dívenka, jejíž příběh je vyprávěn neroztomilou dámou, která si přijde pro každého z nás. Už první tučně zvýrazněná věta vás dostane. Tak moc, že nikdy nebudete chtít přestat číst dál. Budete se topit v barvách, čokoládě a v knížkách. Budete chtít árijsky černého běžce za svého nejlepšího kamaráda. Ale hlavně budete chtít, aby zlodějka mohla s boxerem strávit ještě pár minut. Nebo taky ne. PS: Je to roztomilé. A bolí to.
'Jedna byla zlodějka knih. Ten druhý kradl oblohu.'

9. Fáze - Přemýšlení nad budoucností
Knížka nebo série, u které jsi si jistá, že ji budeš číst ještě mnohokrát.
Na pár dní jsem se stala zlodějkou knih, a tak trochu si bez dovolení vypůjčila tuhle knížku od sestry. Naštěstí o tom nakonec celou dobu věděla, takže jsem neutržila žádné poranění. Bezejmenný chlapec, který nemá minulost, bojuje za něco, čemu ani trochu nerozumí. Vycvičený voják, dokonalý falešný přítel - ale trochu slabý zabiják. Metody používá pěkné, to se musí nechat. A sám je vlastně docela zajímavý - co se hlavně toho myšlenkového života týče. A proto bych neváhala, stala se zlodějkou knih ještě několikrát a vrátila se k hrdinovi, který mě každý den láká, abych jeho tajemství odhalila znovu a znovu. Nemohla bych se vrátit k něčemu, co mi radikálně pohnulo životem, jelikož by to bylo jako na horské dráze. Tohle mi stačí. Bohatě.
'Život jde dál. I když se stane úplně to nejhorší, co si dokážete představit, pořád jde dál.'

10. Fáze - Sdílej lásku
Koho do TAGu označuješ?
Vzhledem k tomu, že můj blog nečte nijak závratné kvantum lidí, mi přijde trochu zbytečné nominovat někoho konkrétního. Proto vyzývám všechny, kteří si chtějí oprášit své knihovny a zavzpomínat tak na všechny knížky, které pro ně něco znamenají, aby se tohoto tagu zúčastnili. Pokud mají potřebu být jmenováni nějak víc konkrétně, klidně si můžou do příspěvku přidat, že jsem je označila já. :)
Jako slovo závěrem bych chtěla zmínit velké díky, které patří mé sestře. Jsem jí neskonale vděčná za podporu co se četby týče, za její neutuchající touhu mi pořád něco cpát do ruky a za její odhodlanost mě dokopat k přečtení snad úplně všeho. V neposlední řadě pak děkuju za označení to tohoto tagu. :) Kaisa Fireflie, jedná pofidérně krásná osobnost, která se mnou sdílí domov.
PS: Zapomněla jsem říct, že ona je důvodem, proč čtu Zlodějku knih. Hlavně to krásné věnování.

Žádné komentáře:

Okomentovat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS